Cintai Nabi Muhammad S.A.W

Sunday, April 12, 2009

Perjumpaan Bekas Pelajar Sek Men Methodist, Parit Buntar, Perak 1979 - 1983

Aku masa sekolah menengah, bersekolah di Sekolah Menengah Methodist(ACS), Parit Buntar, Perak. Walaupun masa tu aku dok kat Kedah tapi bersekolah kat Perak ni tak la jauh sangat. Pergi naik basikal ja. Menyeberang jambatan Sungai Krian. Dulu sungai ni masa aku tadika, tak dak la lagi jambatan ni. Masa tu kalau ndak ke Parit Buntar, Perak terpaksa menggunakan perkhidmatan feri yang ditarik oleh kabel atau pun menggunakan perahu penambang. Bila tragedi feri karam disatu pagi yang mengorbankan ramai murid-murid sekolah barulah jambatan ni dibina. Jambatan ini menyambung antara Pekan Bandar Baharu, Kedah dan Pekan Parit Buntar, Perak.

Pada 02 10 2008
Bertempat di SHASHA CORNER Permatang Tok Mahat

Satu perjumpaan bekas pelajar tahun 1979-1983 telah diadakan. Majlis yang dipengerusi oleh Ar. Azman Zainon Abiddin secara santai ini telah menjemput Cikgu Kalsom dan Cikgu Puziah bagi sama-sama menjayakan majlis ini. Memang meriah walaupun ramai yang tak dapat hadir dek kerana ramai yang tak dapat dihubungi dan majlis pula diadakan pada awal Hari Raya Puasa.





Sempena ngan tu gak satu laman web Alumni diadakan oleh Datin Noor Azizan. Meh ler masuk laman web Alumni ni.

5 comments:

  1. wah gile ar, boleh jumpa2 balik, memang dasyat, kite org baru umo 25 nak jumpa budak2 sekolah masa spm pun susah..huhu.

    ReplyDelete
  2. ndak kena ada yg rajin....ni 29/30 Mei ni ada karaoke & majlis jamuan petang kat KL. Geng KL yg susun

    ReplyDelete
  3. akum, nama aku mohd soharto bin yanil. aku juga bekas pelajar sekolah men met,p buntar 79~83. tahun last Tingkatan 5B(kalau kalau tak silap la) aku baru ja jumpa kau punya blog. aku paling suka bila aku tengok muka-muka yang aku masih ingat , macam manan,salina,anum, osmira. yang lain-lain aku dah tak ingat, kamu pun aku tak ingat, aku punya no tel 012-6741674 rum 03-33735414 email soharty@proton .com .kalau boleh aku pun nak reunion.

    ReplyDelete
  4. Saya Osman Isa nak contact bekas pelajar tingkatan 4A1 dan 5A1 tahun 1997-1998. kalu siapa terjumpa saya hubungi saya telefon 0175602864.

    ReplyDelete